stijna-en-iris.reismee.nl

Singapore

Zaterdagavond kwamen we, na een dag reizen, aan in Singapore.
Even flink schakelen vanuit Nieuw Zeeland. Veel drukte, een grote stad en het weer is drukkend benauwd.
Met het hotel zitten we net buiten de stad, we reizen dan ook veel met de metro.
We zijn zondag een dag met Tatjana op pad geweest. (een oud klasgenoot die al ruim een jaar aan het rondreizen is). Met elkaar de botanische tuinen bekeken,en naar Chinatown geweest. In Chinatown kwamen we een restaurant met een Michelin Ster tegen, deze ook maar geprobeerd, lekkere noodles . Bij de Marina Bay zagen we de skyline van Singapore, die we allemaal kennen van de foto’s, grote hoge gebouwen en het Marina Bay hotel in de vorm van een boot met een zwembad op het dak. Leuk om te zien.
Je kunt hier midden op straat eten. Er is 1 straat die word afgesloten, de stoelen en tafels worden op straat neergezet, en de bediening komt langs met kaarten. Vanaf verschillende kaarten kies je wat je hebben wilt. De 1 heeft allerlei vlees, de ander vis en weer een ander de rijst en noodle producten. Drinken is weer los en er komt zelfs iemand langs om tissues te verkopen. Een hele happening, grappig om een keer mee te maken.
In het donker zijn we nog een keer bij de Marina Bay wezen kijken.

Na een lekkere chill dag (lees: Boer zoekt Vrouw marathon, Wie is de mol marathon en een Moordvrouw marathon) zijn we gister op ons gemak de rest van Singapore wezen ontdekken.
Het voetbalstadion en de Fountain of Wealth hebben we bekeken.
Bij Clarke Quay, een leuk plekje met gekleurde gebouwen aan een rivier, hebben we lekker op het terras gezeten. Vervolgens zijn we naar Marina Bay gegaan om daar de Gardens by the Bay te bekijken.

Onze indruk van Singapore is dat het hier erg schoon is, geen vuil op straat en schone metro’s. Dit komt mede door de regels in het land. Er mag geen kauwgom worden verkocht, in de metro’s mag niet worden gegeten en gedronken.
Bij toeristenattracties hoeven de locals niet te betalen en de toeristen de volle mep.
Verder zijn er een hoop regels die ook overal duidelijk aangegeven staan. Bijvoorbeeld bij het instappen van de metro komen eerst de mensen via de groene pijl, die op de grond staat, naar buiten. Terwijl de mensen die naar binnen willen bij de rode lijnen wachten tot ze naar binnen kunnen. Er zijn gereserveerde stoelen in de metro voor oudere mensen, mensen met kleine kinderen, mensen met geblesseerde benen en zwangere vrouwen. Bij het gebruik van de roltrap staat iedereen aan de linkerkant en de rechterkant is de passeerkant. Aardig wat regels maar deze zorgen wel voor duidelijkheid.
Verder valt het op dat gamen wel favoriet is in dit land. In metro’s is iedereen aan het gamen op de telefoon en wanneer je langs een gameroom loopt zit deze over vol.
In de buurt van ons hotel, net buiten de stad, zie je wel wat meer bijzonderheden (zoals bij bijna elke stad). We hebben uitzicht vanuit onze kamer op een gebouw waar schaars geklede dames lopen en veel mannen in en uitkomen. Langs de straten staan kleine tafeltjes met kleedjes (die heel snel opgeruimd kunnen worden) met allerlei soorten pillen en attributen die gericht zijn op genot. Ook de Adult shops horen hier bij het straatbeeld.

Singapore, een leuke stad voor een paar dagen.
Vanmiddag vliegen we door naar Bangkok, Thailand.

Irma

Super leuke foto's! Veel plezier in Bangkok!! Xx

Wilna

Op naar rondreizen in een nieuw land..veel plezier

Annemieke

Leuk! Zo zie je nog eens wat zeg! Ben benieuwd hoe het met jullie in Thailand is!

Linda

Weer een leuk verhaal, en een hele belevenis!! Nu hup naar Thailand.. Veel plezier!!

Coby

hai Boffers. wat een mooie ervaringen. Geniet er van.