stijna-en-iris.reismee.nl

Thailand, vervolg

Zaterdag 25 maart zijn we met de ferry van het eiland Koh Phangan naar het eiland Koh Samui gevaren. Er was hier een optie om het hotel waar je op dit eiland in verblijft te upgraden. (Haha dit hadden wij bij het boeken natuurlijk weer gemist dus voor ons geen upgrade) Het gevolg is dat we nu als groep over 3 hotels verdeeld zijn. Was wel even gek bij het aankomen op het eiland. Aankomen als groep en in kleine busjes uit elkaar naar verschillende hotels.
Op zich zitten we in een prima hotel met een zwembad en direct aan de zee, we hebben alleen niet echt een strand. Vanavond zijn we langs de zee gelopen en zagen we de vissers aan het werk. Met de hoofdzaklamp op en een stok/ speer in de hand liepen ze rustig door het water te jagen op vis, grappig om te zien.

Zondag hadden we een halve dagtocht over het eiland Koh Samui. Het merendeel van de groep deed hier aan mee dus we werden weer met elkaar herenigd, leuk om elkaar weer even te zien. We begonnen bij Big Boeddha, een ontzettend groot boeddha beeld dat op een heuvel over het eiland uit kijkt. Hier na stopte we bij een uitzichtpunt over het eiland. Hier stond ook een beschermingshuisje. Alle auto’s en scooters die langsreden toeterde hier naar het huisje waarmee ze om bescherming wilde vragen voor op de weg. Vervolgens gingen we naar “The Grandfather” en “The Grandmother rock. Dit zijn grote rotsen welke de vorm van de mannelijke en de vrouwelijke geslachtdelen hebben, zoals de brochure vermeld. Hierna zijn we naar Wat Kunaram gegaan, waar het gemummificeerde lichaam van een monnik staat. Deze monnik is, terwijl hij aan het mediteren was, in een zittende houding gestorven, en men heeft hem ook in deze houding gemummificeerd, bizar om te zien. Hier kon je ook een wens uitbrengen door met een bak met nummertjes te schudden tot er eentje uit viel. Dit nummer verwees naar je wens en je toekomst, haha.
Als laatste gingen we naar de Na Muang waterval, dit was niet veel bijzonders.
’s Avonds zijn we met 2 mensen van de groep naar de avondmarkt geweest, een super leuke markt en van de markten die we hebben gezien in Thailand ook nog een redelijk schone
Veel eten wat met zorg werd bereid en veel leuke kraampjes tussendoor. Bij een tentje met uitzicht op de markt hebben we gegeten en genoten van de drukte.
Bij de wandeling terug naar het hotel werd er getoeterd en gezwaaid, uit reflex stak Iris haar hand op en zwaaide terug, oeps… nu hadden we een taxi aangehouden. Stijna heeft de man verteld dat we niet mee gingen, haha..

Maandag hadden we een lekkere relax dag. Filmpjes gekeken en geluierd.
’s Morgens hadden we de was bij een vrouwtje net naast het hotel gebracht. Toen we ’s middags richting de winkel liepen en langs het vrouwtje kwamen hing onze was langs de kant van de weg… Hahaha
’s Middags aan het strand gezeten.

Dinsdag hebben we een lange reisdag gehad. Rond half 11 werden we opgehaald bij het hotel om richting de ferry te gaan. Na de ferry hadden we een overstap op een bus die ons naar de nachttrein zou brengen. In de bus was een meisje in slaap gevallen en had haar stop bij het vliegveld gemist… De bus keerde om en we konden weer even terug. Na een minuut of 15 herhaalde dit tafereel zich.. De buschauffeur kon zijn frustratie even niet inhouden en in de bus werd ook hard gezucht. Na een belletje met een andere chauffeur en een klein stukje terug rijden kon het meisje overstappen en wij eindelijk weer verder. Bij het station voor de nachttrein konden we nog even eten.
We vonden het best spannend wat we aan zouden treffen in de nachttrein.. er zouden bedden in zitten maar hoe zou dit er dan uit zien en misschien zitten we wel precies naast een horde met kippen of andere beesten. Niks van dit alles was waar en het was een hele grote meevaller. Een super nette trein met voor iedereen een bed. Om half 7 stapte we in de trein en om 8 uur werden alle bedden al klaargemaakt door een soort van conducteur. (Schone lakens uit plastic folie) Dit betekende wel dat we al op tijd op bed lagen. We hebben redelijk geslapen en werden rond 5 uur gewekt door de koffie en thee mevrouw. Om half 6 werden onze bedden weer opgeruimd en om half 7 waren wij op de plaats van bestemming, in Bangkok. Een super leuke ervaring!
In het hotel nog even een paar uurtjes bijgeslapen.
’s Middags hebben we met de hele groep een fietstour gemaakt door Bangkok. (natuurlijk opgericht door een Nederlander) Allemaal op gele fietsjes dwars door de stad. Door smalle straatjes en steegjes fietste we door Chinatown, een gezellig drukbevolkt buurtje. We reden dwars door markten en winkelstraten heen. We hebben een stop gemaakt bij een tempel met een mega Buddha en bij een bloemenmarkt. Allerlei soorten bloemen die verwerkt worden tot hangers om te offeren of om te geven aan je geliefde of gewoon een bosje voor in huis.
Super leuk om Bangkok te zien vanaf de fiets!
’s Avonds wilde we uit eten met de groep om de groepsreis af te sluiten. Helaas zijn we de creditcard kwijt en hebben we al onze tassen overhoop gehaald en meerdere gesprekken gevoerd bij het hotelpersoneel. Helaas zonder resultaat. We weten dat er geen geld afgeschreven is dus we laten de moed niet zakken

Vandaag hebben we afscheid genomen van de groepsleden, zij zijn weer naar Nederland vertrokken. Verder zijn we wat aan het rommelen, tassen opgeruimd, voorbereidingen gemaakt voor Vietnam, blog bijgewerkt en gaan we vanavond ons laatste Thaise geld opmaken.
Vannacht gaan we naar het vliegveld en morgenochtend vroeg vliegen we voor ons volgende avontuur naar Vietnam… 3 weken backpacken!!

Thailand, een warm en levendig land.
Er is veel te zien en te ontdekken. Bruisende steden en kleine relax eilandjes.
Een wereld op het water, met verkeersborden en allerlei watersteegjes.
File’s in de stad op spitstijden met tuk tuks en heel veel scooters (waar makkelijk 4 mensen op kunnen) dwars door het verkeer heen.
Een land met pittig eten maar ook voor iedereen wat wils.
De toppers vonden wij de drijvende markt, de treinmarkt (waar de markt elke keer werd opgeruimd als de trein langs kwam), de heftige geschiedenis van de oorlog, het Jungle Raft hotel zonder elektriciteit, snorkelen, het mooie strand op Koh Panghan, de avondmarkt, de nachttrein en het fietsen door Bangkok.
Eigenlijk was de hele groepsreis top! Wij hebben er van genoten, mede door de gezellige ontspannen groep. Bedankt medereizigers!!

Oh ja, we zullen ook nog wat foto's uploaden maar hier komt geen losse melding van..

Wilna

Wat een geweldige ervaringen weer!!

Annemieke

Wat een avonturen weer! Leuk zeg! Hopelijk vinden jullie je creditcard nog...

Jacqueline

Wij zijn weer thuis. Goede terugreis gehad (17,5 uur).
Leuk dat jullie ons kwamen uitzwaaien vanmorgen. We hebben genoten van jullie gezelschap ????????.
Fijne reis in Vietnam!

Lucienne en Ben

Wat een geweldige reis maken jullie! Heel veel plezier nog in Vietnam!! Niet te snel je hand opsteken Iris! Je blijft zo ergens aan hangen!