stijna-en-iris.reismee.nl

Waauuwww!!

Waauuuwwww!!!
Woensdag (2 maart) zijn we met wat regen vertrokken vanuit Rotorua. Op weg naar Taupo werd het steeds mooier weer. Onderweg zijn we bij de Huka Falls gestopt, wauw!, wat een mooie waterval!!
Vervolgens naar Lake Taupo, ook super mooi! Veel mooie foto’s gemaakt en gestopt bij Look Outs om te genieten van het uitzicht.
In Turangi hebben we de Tongariro crossing voor donderdag geboekt.
Dwars door het super mooie Tongariro National Park zijn we naar onze camping gereden om de rest van de middag te genieten van het lekkere weer en ons voor te bereiden op de Tongariro crossing.

Donderdag (3 maart) moesten we vroeg op voor de Tongariro crossing, een wandeling van ruim 19 kilometer. (Stijna heeft hem 3 jaar geleden ook al gelopen, voor Iris werd het de eerste keer). Om 7.15 uur moesten we bij het eindpunt van de wandeling verzamelen om daar door een busje opgehaald te worden die ons naar de start van de wandeling zou brengen. De chauffeur van het busje deed een gebed in het Maori’s voor een veilige wandeling en maakte een foto van de mensen die in het busje zaten voor als er iemand niet terug zou komen (maar niet teveel over nadenken). Vervolgens kon de wandeling beginnen. We begonnen door een mooi vlak gebied, met opkomende zon, mooi! We kwamen langs een prachtige grote krater en we begonnen met klimmen. Hoe hoger we kwamen, hoe mooier het uitzicht werd. Flink klimmen en klauteren werd het. We hadden goed weer, het was helder en de zon scheen. Er stond wel een flinke koude wind dus de vesten bleven aan. Toen we bijna bovenop waren kwamen we langs een vuurrode krater, prachtig!!! Het behalen van de bovenste top hebben we gevierd met een Twix, die hadden we zeer zeker verdiend!! Toen de weg naar beneden, al glijdend, het leek wel skiën. Halverwege zagen we super mooie groenblauwe lake’s. Echt adembenemend mooi! Na een stuk vlak gelopen te hebben moesten we nog een keer wat klimmen en hadden we mooie uitzichten over de andere kant. Het dalen ging beginnen. In het begin ging dit goed en kregen we weer praatjes, na een aantal kilometers werden we steeds stiller en begonnen er echt wel pijntjes (pijnen!) te komen. Vele trappen moesten we af en schuin dalen. Ook nog een stuk door bosgebied waar het erg drassig was. Na 8.45 uur kwamen we aan bij onze camper! Helemaal uitgeput (en Iris met 5 flinke blaren), maar deze wandeling was het meer dan waard!!!!!
We hebben de laatste krachten nog even bij elkaar geraapt en zijn nog naar Ohakune gereden.
Wat een mooie spectaculaire dag!!!
De stappenteller gaf het volgende aan over vandaag:
- 40.580 stappen
- 28,4 kilometer
- 4.752 verbruikte calorieën
- 303 verdiepingen
- 400 actieve minuten
Het was het allemaal meer dan waard!

Vandaag (vrijdag 3 maart) zijn we rustig gestart. De spierenzijn erg gevoelig! Om precies te zijn lopen we erbij als twee ganzen en maaktonze lichamen soms wat aparte ongecontroleerde moves.
Via een mooie route vervolgen we onze weg, langs Wanganui. Bij Paraparaumuhebben we een stop gehad bij een strand. Onze eindbestemming van vandaag isLower Hutt, hiervoor moesten we over smalle, stijle kronkelwegen, langs deafgrond. Met voorzichtig en rustig rijden ging dit prima.
Het weer is wat minder geworden. Af en toe hebben we een bui en er staat eenharde wind.
Morgen vertrekken we met de ferry naar het zuidereiland.

Wilna

Top, goed dat je de laatste weken extra je stappen had gemaakt en geteld..dit zullen jullie best nog een paar dagen voelen, sowieso een onvergetelijke ervaring!

Annemieke

Wauw, wat een klim! Kan me voorstellen dat je veel spierpijn hebt... respect hoor ????

Jacq

Jeetje zeg wat een wandeling hebben jullie gemaakt, respect hoor.
Nu wil ik jullie niet meer horen klagen als we een dagje naar Kleve zijn geweest ????

Elna van der Stelt

Zo echt diep respect hoor ... Mijn stappenteller is met iets minder al tevreden. Maar zo te lezen zeker de moeite waard geweest. ????

Lianne

Wauw super gaaf! Jammer van die blaren iris! Maar heb je dus toch mooi gebruik kunnen maken van je ski skills???? En kicke zoveel stappen gemeten, dat zijn aardig wat verdiepingen, haha!

Geniet ladies!