stijna-en-iris.reismee.nl

Nieuw Zeeland wat was je weer mooi!

Donderdag (9 maart) reden we op weg van Te Anau richting Mount Cook, na een half uur rijden hoorde we een harde knal! Een klapband op de Highway… en nu…
De camper aan de kant gezet en bellen naar de 24 uurs service van het verhuurbedrijf. Daar hadden we wat moeite met de communicatie en werden we niet begrepen. Gelukkig stopte er al snel een mevrouw die aan gaf dat we erg gevaarlijk stonden en vroeg wat er aan de hand was.
Deze mevrouw heeft voor ons gebeld naar de 24 uurs service (ook dit ging niet gemakkelijk, dus het lag niet helemaal aan ons) Na een uur wachten kwam er een man van een garage met een mega krik onze band verwisselen. We zijn achter hem aangereden naar de garage om te kijken of de band nog te repareren was. Dit was niet het geval, er zat een groot gat in.
Na een vertraging van 2 uur konden we weer op weg richting Mount Cook.
Wauuuwww wat is het mooi bij Mount Cook!! Super mooie natuur. We hebben er even rond gereden en kort rond gelopen. We wilde er eigenlijk een wat langere wandeling doen maar dit was nu niet mogelijk door de vertraging met de klapband. Maar dit was al super!

Vrijdag was het alweer onze laatste dag in Nieuw Zeeland.. we zijn naar Christchurch gereden, via een wat saaie weg, en hebben hier onze camper ingeleverd.
Gelukkig hadden we een extra verzekering afgesloten bij het ophalen van de camper voor ruit en bandschade. Alles was dus in orde.
Op een camping hadden we een klein kamertje voor een nacht om even te verblijven voordat we naar Singapore gingen.

Vanmorgen (eigenlijk nacht) ging om 03.45 uur de wekker. Om 04.15 uur was de planning dat we opgehaald zouden worden bij de receptie door een taxi. Helaas was deze er om 04.30 uur nog niet en onze vlucht zou om 06.15 uur vertrekken. Stijna had gisteravond nog gezegd dat we de taxi extra moesten checken bij de receptie. Iris vond dit niet zo nodig dus hebben we dit uiteindelijk niet gedaan(volgende keer wel!) Naast de camping was een Burger King.. en gelukkig hebben taxichauffeurs ook lekkere trek en reed er toevallig een taxi door de Drive. Snel er naar toe, lief lachen en vragen of hij ons kon helpen. Hij at eerst even zijn burger op en daarna kwam hi helpen.. Gelukkig!
Uiteindelijk kwamen we op tijd aan op het vliegveld en konden we gelijk boarden. Inmiddels zitten we op Brisbane voor onze tussenlanding naar Singapore.

Hiermee is de reis in Nieuw Zeeland tot een einde gekomen en wat was het fantastisch!!
We hebben het super getroffen met het weer, bijna alleen maar zon en droog.
Het waren 2 drukke weken, maar wel 2 fantastische weken. Veel gezien, gedaan en beleefd.
Dit waren voor ons de hoogtepunten in Nieuw Zeeland:
1. Tongariro crossing, wat was het zwaar maar wat was het mooi!!!
2. Abel Tasman NP, mooie natuur en wandelingen.
3. Franz Josef gletsjer, bijzonder wat de natuur veranderd in de loop der jaren, maar nog steeds een super mooie plek.
4. Milford Sound, alleen maar mooi!! Wat hadden we geluk met het weer, vooral omdat het hier het merendeel van het jaar regent.
5. Mount Cook; Een super mooie plek. Witte bergtoppen en helder blauw water.
6. Alle mooie natuur die we onderweg hebben gezien; National Parken, meren, watervallen, bergen alles..
7. Het weer!! J
En leuk om Dorothee, Kevin en Hannah-Marie weer even gezien te hebben, misschien tot nog eens!

Arie Jan

Prachtig verhaal meiden. Super dat jullie zo genieten en wij genieten mee.

Wilna

In Singapore is het 33 graden zagen we net, dat zal wel wennen zijn. Ook even een paar dagen relaxen daar, en een wasje doen, toch? Dorothe plaatste een bericht op Facebook over veel regen daar, dus op tijd vertrokken daar:) Goede reis??

Leonie

Oh oh, dus ook aan de andere kant van de wereld komen de taxi's te laat...
Gelukkig dat jullie zo lief kunnen lachen????

Veel plezier nog, we kijken weer uit naar het volgend verslag????
Groetjes, John en Leonie

Monique

Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken. Veel plezier nog. Maak er wat moois van :-)

Jacq

Het lijkt de Molenhopper wel ????
Gelukkig is alles goed gekomen.
We genieten met jullie mee van de reis met jullie verhalen.
We kijken al uit naar het volgende verhaal.
Liefs van ons ????

Linda

Super haaf verhaal en echt geluk gehad bij de milford sound!! Op naar Singapore!! Xx Linda