stijna-en-iris.reismee.nl

Thailand, eerste deel groepsreis

Het is even geleden dat we hebben geschreven. De groepsreis in Thailand is gestart dus dat betekend een druk programma en niet altijd beschikbare WiFi.

Op woensdag 15 maart vertrokken we van Singapore naar Bangkok. Na de vlucht van ongeveer 3,5 uur kwamen we aan bij de douane op het vliegveld van Bangkok. Het was er super druk en er werd hard gepraat en geschreeuwd. We dachten dat we even moesten wennen aan de Thaise taal. Even later bleek uit de non verbale communicatie toch echt wel dat er flink ruziegemaakt werd. Schelden tegen elkaar, handgebaren en vrouwen die hun man probeerde te kalmeren. Gelukkig hadden wij een rustige rij en mochten we het land in.
Met de taxi zijn we naar het hotel gegaan. Een drukke stad vol met scooters en brommers maar het ziet er op het eerste gezicht wel leuk uit.

Donderdag zijn we naar het ziekenhuis in Bangkok geweest. Stijna heeft al een aantal dagen last van een dicht oor. Thuis had ze hier al wat last van, maar nu wilde hij niet meer open. Bij het ziekenhuis werden we door 3 verpleegsters verwelkomd. Er waren veel verpleegsters in het ziekenhuis en maar een aantal patiënten. Het was een groot/ mooi en schoon ziekenhuis en na behandeling door een arts was het oor gelukkig weer open.

Vrijdag hebben we kennis gemaakt met de mensen van de groepsreis, een leukegevarieerde groep.
’s middags hebben we met een bootje een stadstour gemaakt. Door kleinegrachtjes, langs de armoede en langs mega gebouwen. Best bizar om dit verschilte zien. We hebben een stop gemaakt bij een kunstgalerie en bij een grotetempel.

Zaterdag zijn we bij de Songkram treinmarkt wezen kijken.Dit is een markt op de treinrails. De trein komt hier 4 keer per dag langs endan moeten de marktkraampjes binnen 5 minuten opgeruimd zijn. Zodra de treinvoorbij is word alles weer heel snel neer gezet, echt bijzonder en leuk om tezien.
De markt zelf was wel te ranzig voor woorden; spartelende vissen, grotevarkenskoppen en vlees met vliegen.. bbrr…
Vervolgens zijn we naar de floating market gegaan. Dit is een markt op hetwater. Er zijn allerlei verschillende bootjes, een bootje dat kipspiesjes aanhet barbecueën is, een bootje waarop schaaltjes met mango worden klaar gemaakt,weer een ander heeft allerlei tassen. Zo is er van alles wat. Tussen de bootjesdoor varen dan mensen (voornamelijk toeristen) die van alles kopen. Echt heelleuk om te zien. Aan de wal waren ook nog allerlei marktkramen.
Met de bus zijn we naar spoorlijn, “Het spoor des doods” gegaan. Een brug overde River Kwai die gebouwd is in de oorlogstijd. Ook bezoeken we er het museumen de begraafplaats, waar ook vele gesneuvelde Nederlanders liggen.
Vanavond slapen we in een drijvend jungle hotel. Met een boot gingen we ernaartoe.
Het zijn allemaal kamertjes op drijvende vlotten. Er is geen elektriciteit. Wanneer het donker werd werden er petroleumlampjes aangestoken bij je kamertje. Het was er heel erg warm en donker. In het kamertje waren alleen bedden met muskietennetten, een wc en een douchekop. Wel een super leuke ervaring en de omgeving was prachtig.
’s Avonds hebben we een dansshow bekeken van de lokale bevolking, haha wat een herrie!

Zondag hadden we een excursie naar de Erewan watervallen gedaan. Een waterval met 7 verdiepingen. Het was een eind wandelen/ klimmen en de waterval viel erg tegen. Er waren allerlei leidingen aangelegd om de waterval te laten stromen. Bij de top waren wel allemaal aapjes en net voor we begonnen met de klim viel er een giftige slang uit een boom, dit was dan nog wel leuk. ’s Middags hebben we lekker gerelaxt bij het jungle hotel.

Maandag zijn we naar het Hellfire Pass museum geweest. Hier werden aangrijpende verhalen verteld over de oorlogstijd in een gebied wat nog gespaard is gebleven van toen.
Na een lange busrit komen we aan bij een hotel waar we weer warm kunnen douchen. ’s Avonds gaan we naar het strand voor een BBQ. Een Nederlandse jongen heeft hier een strandtentje. Het is gezellig en lekker.

Dinsdag hebben we een lange reisdaggehad. We hebben ruim 4 uur in een busgezeten en ruim 1,5 uur op een ferry (en wat wachttijden tussendoor) die onsnaar het eiland Koh Tao heeft gebracht. Een mooi eiland, we genoten van dezonsondergang. Door de storm van januari is het water hier niet zo blauw maarwat grauw, dat is wel jammer. Maar nog steeds is het er erg mooi.

Woensdag hadden we een snorkelexcursie. Met de boot zijn we4 snorkelplekken af geweest. 1 plek was het mooiste, hier waren hele scholenvissen met wel miljoenen tegelijk die in dezelfde lijn achter elkaar aan blevenzwemmen, echt mooi! De 5e stop was op een eilandje waar we wat hebbengedronken. Een leuke dag!

Gister zijn we van het eiland Koh Tao naar het eiland KohPhangan gevaren. We zitten hier aan een super mooie baai met helderblauw water.We hebben geluncht op het strand, gezwommen en gerelaxed. ’s Avonds weer lekkergenoten van het eten met de voetjes in het zand.

Vandaag hebben we een vrije dag en gaan we lekker relaxen op het eiland. Wasjesdraaien, filmpjes kijken, zwemmen en genieten van het mooie eiland.

Lianne

Zo dat klinkt inderdaad als een druk programma, maar wel met mooie belevenissen, tof! Fijn dat jullie het nu even wat rustiger hebben en kunnen genieten van al het moois om je heen! Veel plezier! X

connie

Leuk meiden , toevallig was die markt op die treinrails vorige week op tv met een vakantieprogramma van een Belg . Dat lijkt me echt een ervaring op zich.
Nog niet met de olifanten gereden? Veel plezier nog en groetjes van mij en Adrie

Floris

Leuk verslag dames, veel plezier met de rest van de vakantie!