stijna-en-iris.reismee.nl

Waauuwww!!

Waauuuwwww!!!
Woensdag (2 maart) zijn we met wat regen vertrokken vanuit Rotorua. Op weg naar Taupo werd het steeds mooier weer. Onderweg zijn we bij de Huka Falls gestopt, wauw!, wat een mooie waterval!!
Vervolgens naar Lake Taupo, ook super mooi! Veel mooie foto’s gemaakt en gestopt bij Look Outs om te genieten van het uitzicht.
In Turangi hebben we de Tongariro crossing voor donderdag geboekt.
Dwars door het super mooie Tongariro National Park zijn we naar onze camping gereden om de rest van de middag te genieten van het lekkere weer en ons voor te bereiden op de Tongariro crossing.

Donderdag (3 maart) moesten we vroeg op voor de Tongariro crossing, een wandeling van ruim 19 kilometer. (Stijna heeft hem 3 jaar geleden ook al gelopen, voor Iris werd het de eerste keer). Om 7.15 uur moesten we bij het eindpunt van de wandeling verzamelen om daar door een busje opgehaald te worden die ons naar de start van de wandeling zou brengen. De chauffeur van het busje deed een gebed in het Maori’s voor een veilige wandeling en maakte een foto van de mensen die in het busje zaten voor als er iemand niet terug zou komen (maar niet teveel over nadenken). Vervolgens kon de wandeling beginnen. We begonnen door een mooi vlak gebied, met opkomende zon, mooi! We kwamen langs een prachtige grote krater en we begonnen met klimmen. Hoe hoger we kwamen, hoe mooier het uitzicht werd. Flink klimmen en klauteren werd het. We hadden goed weer, het was helder en de zon scheen. Er stond wel een flinke koude wind dus de vesten bleven aan. Toen we bijna bovenop waren kwamen we langs een vuurrode krater, prachtig!!! Het behalen van de bovenste top hebben we gevierd met een Twix, die hadden we zeer zeker verdiend!! Toen de weg naar beneden, al glijdend, het leek wel skiën. Halverwege zagen we super mooie groenblauwe lake’s. Echt adembenemend mooi! Na een stuk vlak gelopen te hebben moesten we nog een keer wat klimmen en hadden we mooie uitzichten over de andere kant. Het dalen ging beginnen. In het begin ging dit goed en kregen we weer praatjes, na een aantal kilometers werden we steeds stiller en begonnen er echt wel pijntjes (pijnen!) te komen. Vele trappen moesten we af en schuin dalen. Ook nog een stuk door bosgebied waar het erg drassig was. Na 8.45 uur kwamen we aan bij onze camper! Helemaal uitgeput (en Iris met 5 flinke blaren), maar deze wandeling was het meer dan waard!!!!!
We hebben de laatste krachten nog even bij elkaar geraapt en zijn nog naar Ohakune gereden.
Wat een mooie spectaculaire dag!!!
De stappenteller gaf het volgende aan over vandaag:
- 40.580 stappen
- 28,4 kilometer
- 4.752 verbruikte calorieën
- 303 verdiepingen
- 400 actieve minuten
Het was het allemaal meer dan waard!

Vandaag (vrijdag 3 maart) zijn we rustig gestart. De spierenzijn erg gevoelig! Om precies te zijn lopen we erbij als twee ganzen en maaktonze lichamen soms wat aparte ongecontroleerde moves.
Via een mooie route vervolgen we onze weg, langs Wanganui. Bij Paraparaumuhebben we een stop gehad bij een strand. Onze eindbestemming van vandaag isLower Hutt, hiervoor moesten we over smalle, stijle kronkelwegen, langs deafgrond. Met voorzichtig en rustig rijden ging dit prima.
Het weer is wat minder geworden. Af en toe hebben we een bui en er staat eenharde wind.
Morgen vertrekken we met de ferry naar het zuidereiland.

Nieuw Zeeland here we are

Wat een vlucht!!

Op zaterdag 25 februari om 22.00 uur vertrokken we vanafSchiphol om onze reis van 5 jaar geleden af te maken en om een mooie nieuwereis te maken.
We zaten in een super vliegtuig van Emirates op weg naar Dubai. We zatenhelemaal voorin het vliegtuig, achter de cockpit.
Na 6 uur kwamen we aan in Dubai op een groot, mooi vliegveld. Met de metromoesten we naar een andere gate voor onze volgende vlucht naar Auckland (NieuwZeeland).
Een vlucht van 16 uur! Wat een eind! Op een gegeven moment wisten we niet meerhoe we moesten zitten, zelfs in een mooi vliegtuig, met luxe stoelen, voldoendeeten en drinken en een uitgebreid entertainment pakket. Met een uur vertragingkwamen we aan in Auckland. Na vele controles bij de douane en van onze tassenkonden we het land in. Bij de vertrekhal stond Dorothee ons op te wachten, netals 5 jaar geleden, super leuk!
Samen met Dorothee onze camper opgehaald en naar haar huis gereden. MetDorothee bijgekletst en onze route door Nieuw Zeeland doorgenomen. Kevin maakteeen lekkere pizza voor ons.
We waren erg moe van de reis dus gingen op tijd naar bed in de camper op hetpad bij Dorothee en Kevin.

Na een redelijke nacht waren we vroeg wakker en hebben weafscheid genomen van Dorothee. Zij ging al vroeg werken. Later hebben we ookafscheid genomen van Kevin en Hannah-Marie. Super dat we weer welkom bij henwaren.
We hebben een leuke route gereden door mooie natuur. Tussen Paeroa en Waihi waseen wandeling bij Karangaheke Gorge, hier hebben we even rond gekeken, heelmooi! Bij Waihi Beach hebben we gestopt, een mooi strand. Bij het Kaiman MamakuPark zou een mooie wandeling zijn, helaas hebben we deze niet kunnen vinden.Wel een mooi rondje door het park gereden. Bij Rotorua zijn we gestopt bij eencamping. Onderweg hebben we wel wat buien gehad, maar de temperatuur is goed.

Welkom

Hallo!

Over een week is het zover, dan vertrekken we naar Nieuw Zeeland om daar onze reis van 5 jaar geleden af te maken. (ook al is Stijna in de tussentijd nog wel terug geweest, het is zo'n mooi land.. dus niet erg om nog een keer te bekijken)

Omdat we dan toch aan die kant van de wereld zijn hebben we besloten om ook Singapore, Thailand en Vietnam te bezoeken.
We gaan starten in Nieuw Zeeland waar we ongeveer 2,5 week gaan rond trekken in een campertje. Vervolgens gaan we een aantal dagen de stad Singapore bewonderen. In Thailand sluiten we aan bij een groepsreis voor 2 weken en als laatste gaan we 3 weken zelf rondtrekken door Vietnam.

Op zaterdag 25 februari vertrekt ons vliegtuig om 22.00 uur vanaf Schiphol.
Op donderdag 20 april zullen we om 13.00 uur weer landen in Nederland.

De meeste voorbereidingen zijn getroffen, de eerste spullen zijn gepakt en de goede moed met een klein beetje gezonde spanning begint te komen.

Tijdens onze reis proberen we hier af en toe een bericht schrijven. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw bericht of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor onze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Enne... laat gerust een berichtje achter!